Cine conteaza in lumea modei

Cine conteaza in lumea modei

Moda este un domeniu care fascineaza. Ceea ce vad cei mai multi la prima vedere e doar o lume sclipitoare, cu oameni frumosi, zambind fermecator din reclame in care totul este perfect: ten impecabil, coafura aranjata pana la ultimul detaliu, make up perfect, haine incredibil de frumoase. Inclusiv sedintele foto artistice, cu modele avand alura androgina si purtand piese vestimentare pe care majoritatea persoanelor nu le inteleg, constituie o lume aparent  bizara dar seducatoare.

In lumea modei, importanti sunt cei care au un cuvant de spus si il spun. Poti fi un critic extraordinar de moda dar, daca nu scrii articole, in fapt nu esti ceea ce iti imaginezi ca esti. Valoarea o dovedim prin actiuni palpabile, care se vad. Cel putin o carte de specialitate reala si publicata constituie o certificare a talentului. Daca nu ai colectii create si prezentate public, inca nu esti designer vestimentar. Se poate spune ca o persoana cocheteaza cu moda cand face croitorie pe comanda dar mai este drum pana la performanta. Mai mult, poate s-ar putea duce si acest tip de meserie pana la un nivel extrem de performant, dar ar trebui sa existe si consumatori adecvati, ceea ce ridica o alta problema.

2878Un raspuns pe care multi l-ar da acestei chestiuni este foarte laconic: banii. Ei sunt cei care conteaza in lumea modei si putem fi tentati sa ii vedem singura rotita din spatele angrenajului. Cu toate acestea, inclusiv cu foarte multi bani investiti, nume mari din lumea modei au dat faliment. Yamamoto a fost salvat de Integral Corporation de la o disparitie dureroasa din moda, in timp ce Lacroix a disparut efectiv, dupa ani in care a stralucit la propriu pe catwalk-ul parizian. Nu am putea spune ca aceste companii si multe altele nu au avut bani. Ajungem astfel  la problema celor care conduc firmele de moda, oameni care iau decizii gresite si  nu stiu cum sa dezvolte un brand. La fel cum exista designeri sclipitori, stilisti cu adevarat creativi, sunt si manageri de top. Creativitatea nu se limiteaza strict la compartimentul desene si mostre. Ea este fundamentala intr-o companie de moda si are ramnificatii la orice nivel. Capacitatea de a fi vizionar este unica si esentiala. Ea  a facut diferenta dintre Amancio Ortega, creatorul Zara, si alti manageri, cu mult mai mult capital decat acesta, dar care s-au pierdut pe parcursul timpului.

conteaza in moda

In final, in lumea modei au valoare cei pasionati cu adevarat de ea. Este intr-adevar populata de o sumedenie de impostori dar aceasta nu inseamna ca ei conteaza cu adevarat. Moda nu s-a nascut in Romania, dupa anii’90. Ea a existat cu mult inainte si merge in continuare, separand in timp valoarea de nonvaloare, printr-un proces de selectie oarecum incet dar sigur. Pasiunea pentru moda nu este o simpla toana. Iar cei care conteaza in lumea modei sunt cei cu adevarat pasionati care studiaza, invata si evolueaza vizibil. Aceasta indiferent daca sunt ingineri, designeri, manageri, jurnalisti si, de ce nu, consumatori.

 

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.